nuffnang

Mama Kucing Blogs

Wednesday, 24 June 2015

Visitors to Our Little Garden

Aha! The perks of gardening. Each morning  before I go to school I get to enjoy seeing various flowers blooming in the garden. Sometimes they are so tiny that it's hard to locate..like these. May look big here but actually  it's  smaller than my palm.

Another bloom in the garden. Papa said this flower will attract insect to come and eat up all the bugs in the garden. Hmm...it does attract a lot of ants leh.

Hello there little ladybug... looks like you are hungry too ya..are you eat the leaves on the brinjal plants?

All these insect are okay la but at times Mamarazzi would get a nasty surprise.


Like this one.....from far she thought  it was a snail. thought  of picking it up and throw it away but....

Yucks! Geli to the max......it's the larvae  of a beetle....argh...scarrrry man...not one...found 3 of these and this is the largest one. Heard from gardening grop that it will destroy the root of trees.



That night Mamarazzi cooked noodle for me to have as dinner...nope..she did not add those worms into the noodle. Don't  be surprise coz there is a type of worm that is edible here. Anyway, these are not worms but are "big head prawns" that Papa bought. YUMMY....

After dinner, i get to watch my "latest " favourite show...Snoopy! No worms there.  Pretty safe. 

Ahem..one question.....do you dare to eat Sago Worms? If you don't know what they are, Google it. 


50 comments:

  1. I tried fried sago worm in Bangkok last year!!

    Really yuck looking at the larvae.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Closed eyes and eat..had before in sibu.

      Delete
  2. Replies
    1. Head big only but not as sweet as the normal tiger prawns

      Delete
  3. I very geli worms lah! Sure get into soprano mode when I found worms or caterpillars in the garden :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah? I thought u love to garden you wont be afraid of the worms

      Delete
  4. OMG!!! This post is making my tummy turn.

    Mamarazzi is so clever to show worms and my eyes still saw
    exact worms in the noodles. Bluek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha why la..i thought u not scared one

      Delete
  5. I know HB ate them before and there is nothing he won;t eat.
    Actually worms are the retributions of the lowest bad karma
    and those who happily ate them......better not buy numbers la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka? I didnt know that. Ate them in sibu liao. Too late

      Delete
  6. I heard got murderer in your neighbourhood who threw the worms outside!

    Muahahahahaha Niak! Niak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feed the birds ma. May the worm be recarnated faster lo

      Delete
  7. How nice to see the garden. Mine?? Some really struggling. Noodle dish tempting too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Our also struggling but thank goodness some are blooming la

      Delete
  8. So nice to say hello to the flowers!!

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Think ladybug have kawan with the mealy bugs liao.

      Delete
  10. yes, i'd keep those worms in the garden and off the dinner plate, too. :)

    ReplyDelete
  11. wah.. the photos taken by Mamarazzi are very nice leh.. sharp and clear and the colors also very vibrant, the new phone really do the trick well huh?? can take those photos to take part in photography competitions woh, no joke leh.. sekali can win a trip to Japan!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe ya ka...samsung have competition leh but Mamarazzi not creative like you

      Delete
  12. wah, every morning admiring the flowers in the garden?? Uncle SK cannot believe that leh, means Small Kucing wakes up very early in the morning and still have the time for admiring the flowers before going to school?? Uncle SK sure will not be able to do that lah, because he always sleep until the very last minute and then rush to work already.. anything happened in the garden also he got no time to see, hahaha!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admire while mamarazzi packing for my school lor

      Delete
  13. it's another world in the garden leh.. all the nice flowers as well as the small insects, and oooh, a huge larva i would say.. errr, also very geli leh, so what did Mamarazzi do to those larvae?? throw them somewhere and see which birds are lucky then they will have huge worms to eat ke?? Uncle SK wonders, if Mamarazzi pijak on them, sure got lots of juice pancut out leh.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feed tobthe birds. Dunno if the birds got tercekik or not coz too big

      Delete
  14. hahaha, so bad lah this Mamarazzi, naughty naughty to show the prawns right under the larva.. purposely want all the uncles and aunties to see and compare is it?? hehehehe, sorry ah, actually after seeing the larva, really not attracted by the prawns anymore already leh.. both looks so similar only, hahahah!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. See! Help you all to lower your cholesterol level liao.

      Delete
  15. Yes, I dare! One only! hahahaa.. .nice and juicy, right??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ..and got photo to prove it right?

      Delete
  16. gosh that worm picture freaks me out and what's more if i encounter one in real life... i will faint out haha
    and the moment you share the shrimp photo right after the worm .. i thought you cooked them.. haist.. good thing you didn't

    ReplyDelete
  17. Where did your papa buy the prawns? Not bitter anymore? Last time your mum said not nice, bitter....and I said that was because she did not remove the black sac from the head. Look big - how much a kilo there?

    ReplyDelete
  18. The first picture looks so so nice !! I like.. Wahhh, the grub looks so fat !! Mamarazzi plants feeding the grub until so fat, fuiyoh...

    ReplyDelete
  19. So geli, that's I always try to avoid planting, because I scared worm....>.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Mamarazzi not afraid of worms but these were extra big. Damns scary leh

      Delete
  20. Arggh yeah the prawns are curled in the exact shape of the worms! Very clever haha.

    Sago works I heard gotta bite off the head one. Then only eat the body. If someone will do the first part for me, I think I can do the second one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha when saw this pic saja wanna kacau yhe readers 😀

      Delete
  21. Nice blooms in your garden. That larva is very big oh! Are those tiny legs coming out? Ewwwww.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya wor...they say it's beetle larva

      Delete
  22. evidence of a healthy garden.... worms!

    ReplyDelete
    Replies
    1. These worms not so healhynleh. Yhey say it eat up the roots of plants and the plants will die

      Delete
  23. Ooohhh....no!! the big fat juicy worm. **run away first**

    ReplyDelete
  24. That worm looks so big! I'll be so scared to go dig around. Lady bird are good insects. Can help eat up all the aphids in the garden =)

    ReplyDelete
  25. The shape of the prawns and the worm is so similar, OMG! I thought u cooked it! =.="

    ReplyDelete

Thank you for visiting my blog.

I have decided to make this an Award and Tag Free Zone, thank you for thinking of me but I prefer your comments. I love your comments so do drop a comment or two.

If you are new here, do leave your blog address so that I can come and visit also.

Have a nice day!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger/Google NOTICE to all visitors:
As a courtesy,
we have added a notice on this blog to help meet these regulations. The notice lets visitors know about Google's use of certain Blogger and Google cookies on your blog,
including Google Analytics and AdSense cookies.