Nuffnang

Mama Kucing Blogs

Monday, 13 May 2013

Miscellaneoous Ranting in Kuantan

The last day in Kuantan. The night before, I told Papa I don't wanna go Pantai(beach) any more coz the sand got into my *beep beep*

But just before I sleep I told Papa I wanted to go Pantai. The next morning though Papa was very sleep, I woke Papa up.

Off to the Pantai we went.

 Ya.......the fun thing about Pantai is that I can play sand all I want.

Together with Mamarazzi, we dug up two "hermit crabs". Is it hermit crabs? Coz I saw it's being called that in one of the cartoon show.

 This round, we had breakfast in the hotel before going upstairs.

While Papa was snoring, Mamarazzi and me went for the BBWBS for one final round with Aunty CC's family. 

Aiyo....this Aunty CC very the pandai dig leh....she managed to find soooooooooooooooo many RM3 books for kids. Lucky for me....

We check out of the hotel at 1pm.....still half full from the buffet breakfast. Well...here is where the ranting begins......you may close this window if you do not wish to read further.

We circled around looking for something light to eat. Aunty CC had warned Mamarazzi about this shop but then still we went.



 Ordered Kaya bun and sliced Kaya Butter Toast.

 Saw in the Menu slice Kaya butter toast is RM1.40. Hmmm ...sound okay la.


But when the bills comes......RM2.80. Wah lau eh.....Two pieces of bread cut into half kira as 2 sliced toast ah.....well, technically they are right.....there were two sliced of bread there....

Only that Mamarazzi is stupid lor...read the Menu and saw "slice" kaya butter toast and assumed it will consist of two pieces of bread. Sorry la...Mamarazzi frequent those no name Kopitiam one where if say gimme one set toast it will be two whole piece of toast and the price will be as per whatever sign pasted on the wall geh.......

Very seldom go to classy Kopitiam...so tarak tau the "new" language la.  Told the staff one slice toast , mana tau it come out like this.  



 Anyway, on the positive side,......Aunty CC make a whole loads of buns and muffins for me...got strawberry muffins, nutella bun, meat floss bun, butter buns, red beans buns, twisty raisins buns and mixed grains loafs of bread...fuiyo........lucky us!


Her buns are NUMBER ONE in this world...yums..... too bad she ain't opening any bakery else sure kaya!

53 comments:

  1. That must have been an amazing outing for your little one. I am quite attracted to the toast despite the hiccups.

    ReplyDelete
  2. So nice for Small Kucing to be able to play on the beach as much as he wants. Papa loves him so much, sleepy also have to go.

    Wah, so many homemade buns. Lucky Small Kucing.

    Aiya, sometimes it is like that one - misunderstanding. What to do - pay lah cos ate already. Next time have to say mau RM1.40 toast sahaja or else dunno how much they will charge and how they count.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thought told them the toast code it will be that but then....what to do....

      Delete
  3. Those buns and muffins look tasty and can see from the post that they're so nice lol!!! Lucky!!! Lucky!!! =]

    ReplyDelete
  4. So clever Kuantan people make money hor? LOL!!!

    ReplyDelete
  5. Love me some toast - AND your posts!


    Aloha

    ReplyDelete
  6. I love to spend time walking and lazing by the sands with a book & drinks. That's heavenly! So you and mamarazzi caught crabs! LOL

    ReplyDelete
  7. This is the fun part during balik kampung.Your son loves beaches don't he?

    ReplyDelete
  8. aiyor, apa sal said don't want to go to pantai again, then before sleep changed mind and wanted to go to play at the pantai again?? hahaha..

    ReplyDelete
  9. hahaha, so good ah?? went to the beach before having breakfast?? hmmm, for me, i think i will go for breakfast for one round first before going to the beach.. and then back from the beach feeling hungry, go for second round, haha!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha coz scared of the sun too hot mah so kiasu go early lor

      Delete
  10. wah, so this Aunty CC is every more "sai lei" than mamarazzi?? can dig out more RM3 books that mamarazzi couldn't even find?? hmmmm, next time follow Aunty CC better than mamarazzi lah~~ :D

    ReplyDelete
  11. wah, that kopitiam charge the toast like that ah?? that is very confusing and very deceiving also.. if they want to do that, at least they should have a remark down there (however small the font can be) saying something "each order comes with two slices".. like that go to the consumer rights association website and lodge a complaint lah..

    ReplyDelete
  12. like that kena conned, might as well don't go there since Aunty CC has already made so many different types of buns and cakes!! fuyoh, salute lah, that were really a lot of buns!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ya wor should have listen to aunty CC

      Delete
  13. Pantai again? See my thinking is right, little meow really likes beach and sea, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. The sliced toast thingy, I think it's a business trick lo... and RM 2.80 for that is quite pricey actually..

      Delete
    2. memang like the pantai....

      pricey but still eat la

      Delete
  14. Hermit Crabs? Not turtles in Kuantan? Talking about that, I've yet to visit Kuantan for the famous turtles...

    ReplyDelete
  15. Wah! Why no share the buns with Auntie Lina also? ;)

    ReplyDelete
  16. I alos have caught something like that, it was kinda bigger actually!
    and that makes it scary haha

    ReplyDelete
  17. well at least the butter toast seems great!
    tho it was really has a size of have a bread slice
    haha

    ReplyDelete
  18. i think all of those muffins gicen to you were all
    tasty, i wanted to taste it all

    ReplyDelete
  19. have a great day and happy blogging!
    take care always and god bless you
    and lasty happy mother's day

    ReplyDelete
  20. Wow! The toast is sure expensive!!!

    ReplyDelete
  21. wow they are cunning huh!! haha well as long as it is nice. once a while ok la. =p

    ReplyDelete
  22. Those breads are certainly expensive. RM2.80!!! Like KL price...or even higher!

    ReplyDelete
  23. Salute mamarazzi for following wherever BBWBS go!

    ReplyDelete
  24. Terer la you all chase BBWBS all over Malaysia! So adventurous and interesting, your life ;)

    ReplyDelete

Thank you for visiting my blog.

I have decided to make this an Award and Tag Free Zone, thank you for thinking of me but I prefer your comments. I love your comments so do drop a comment or two.

If you are new here, do leave your blog address so that I can come and visit also.

Have a nice day!


Blogger/Google NOTICE to all visitors:
As a courtesy,
we have added a notice on this blog to help meet these regulations. The notice lets visitors know about Google's use of certain Blogger and Google cookies on your blog,
including Google Analytics and AdSense cookies.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...