Mama Kucing Blogs

Friday, 25 January 2013

Detour-Down The Memory Lanes

Mamarazzi had taken thousands photos of me. From the early days till now. 

Well, today we are going to put up something different in the blog pulak. This is to answer the challenge of Twilight Anay. Who sparks of the "journey down the memory lanes" ? The earliest link I think would be Thambee SK

Then coincidentally, Mak Rempit also posted similar post. Check it out here. 

Okay here goes.....

One of the earliest photos. Mamarazzi still have the toy elephant and the dog toy . Well, at least she had them till she took out from storage and was destroyed by me. There! Me biting the doggy nose.




 Errr....this dumb dumb looking photo don't know how old. Photo taken by one of Mamarazzi's Uncles who was a photographer at that time.


This one was Kindergarten Concert photo. Don't know singing what song. Why only Mamarazzi and the boy were singing geh?


While digging ...she found her primary school report card with photo in it.

Ah Lian with Snake photo . *LOL* That was back in Form 4. By Form 6, the snake had reached the floor.

Ahem...so here are Mamarazzi's photo. Twilight Anay, now you must keep your word okay...SHOW SHOW SHOW SHOW!!

64 comments:

  1. ohh i love seeing old photos
    i enjoyed sk's and of course this too
    the quality of the picture was just
    like my mom's

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL...am as old as your mom then :P

      Delete
  2. you were really cute
    well the second picture seems like
    a princess saying hi!

    ReplyDelete
  3. i think you were really in to the
    song on that 3rd picture haha
    I never sang in my school back then

    ReplyDelete
  4. whoa thats a pretty long hair!
    and it was nicely braid I wonder
    how long that braiding took before it was finished haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Quite fast. just a few minutes only

      Delete
  5. too bad for me i dont have much of pictures to share haha
    anyway have a great day and happy bloggin small kucing
    take care always and god bless

    ReplyDelete
  6. Love seeing the old photos! I don't think my hair would ever grow that long. It's different for everyone I think. Do you know Crystal Gail? She had hair to the floor.

    ReplyDelete
  7. Wah... why not keeping the long hair till now? so 'sabar' you can take care of them until form 6.

    ReplyDelete
  8. Aiyor...so pretty when small. What happened? Muahahahahaha!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Wah very interesting! Wish to see more photos la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. The last photo, very 'siu lui' (少女) look! I like~

      Delete
    2. You also post up la..I wanna see too.

      Delete
  10. Wah your hair was really very long!! How long did it take you to shampoo and dry it last time ah? Hehe.. I can't even keep it past the bra line.. find it very heavy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I feel its like normal timing. well, I used to let it dry by itself.

      Delete
  11. Nice photos..I really admire your long hair. And you are still slim up to now.

    ReplyDelete
  12. You have such a long hair.....very nice pics..

    ReplyDelete
  13. hey sweet young lady.. where have I seen you before?? hehehe...
    Sweet memories too, i bet.. I remember posting mine some way back.. and now I cannot seem to find the post... sigh.. must more gingko to remember.. hahahaa...

    ReplyDelete
  14. Whoa, your mamarazzi such a pretty girl (and still is). Bet she must have been teachers' pet and broken quite a few hearts. Thanks for sharing. It's sometimes nice to see old photos - brings back fond memories.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btw, today, a big chunk of my morning traffic came from your site. Thank you and your readers.

      Delete
    2. Not teachers pet coz quite dumb dumb in class. hmm traffic from here?hv no idea how.

      Delete
  15. haha, challenged accepted and mission accomplished!! look at those good old photos, i am sure this will be once of the best post of this blog lah.. hahaha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. why small kucing so ganas?? he bitten off mamarazzi's toy elephant's nose!! haha, he was so hungry?? so bad lah, that is sure mamarazzi's good memory of her childhood~~

      Delete
    2. so lady-like lah, take photo somemore need to hold on to the skirt like a ballerina.. i wonder, since then you have not had your hair cut at all, only can have such a big snake during your high school..

      Delete
    3. i think mamarazzi must be the best student during kindergarten, or at least the one who sang the best, else won't be the lead singer of the choir group.. hehehe, that guy was mamarazzi's puppy love ah?? :p

      Delete
    4. Not bitten off but pecah..but the could be the plastic rapuh already due to so many yrs. but the plastic is good. unlike nowafays. not even one year break already.

      LOL no idea about kiddy. cant remember much about it except that we had Milo and biscuit for recess , then our graduation photo hv to be take again coz the something wrong with the roll of film

      Delete
  16. At first I really go n search where is the snake in your photo >.<

    ReplyDelete
  17. Wah! Wah! Wah! Anay says mamarazzi looked soooooooooooooooo cute when baby. Look at her big and innocent eyes! Cantik la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, Mamarazzi is so cute and pretty. I like that report card photo the most. Her eyes are so big.

      Delete
    2. Thank you thank you..if only the boy had big eyes likemine kan bagus. but now is perfect enough.

      Delete
  18. OMG, you'd such long hair!! I can never even reach waist length, been trying very hard. Thks for sharing your treasures!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crazy right? Just regret didn't snap a photo before snip off that snake.

      Delete
  19. Your Mamarazzi still look the same today except that she is too skinny now. Small Kucing stressed her until thin, kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvg active kid is a great slimming program lol

      Delete
  20. Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show! Show!


    Show what??? I already tunjuk my nen nen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei thar one only bb photo to primary school photos mah. show la your teens to the ladies killer photos.

      Delete
  21. Eh! Small Kucing your Mamarazzi's eyes are big and round like longan but your eyes look different. Maybe you look like Kaldip Papa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blame on mamarazzi la. pregnant time tarak eat longan. so eyes nit big lo

      Delete
  22. I love the last photo so much lah! The snake hair could fetch at least RM2000 if sold to the wig manufacturers in Taiwan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am opposite, I kept short hair since young till now. The only time I had long hair that was in my wedding, as i wanted to take bridal picture.

      Delete
    2. Can get si much meh? I still hv the snake with me ah...tarak throw away. wanna make into wig but tarak act on that.

      Delete
    3. Ya wedding pic I also keep it long

      Delete
  23. Small Kucing tell your Mamarazzi a big thank you for sharing her photos ok. We are waiting for that Hot Mama, Ah Hua and Uncle Kuku Bird to post their photos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Since I am running out of topic what to blog, I have just published mine. I censored those ugly already.

      Delete
  24. Shows that you have lots of patience to take care of such long hair back then. Now also you have lots of patience - taking care of Small Kucing. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patience??,wanna vomit blood with the boy lo

      Delete
  25. Meow,
    You look so CUTE! :)

    ReplyDelete
  26. nice post... :D hope you can visit mine... thanks... :D

    ReplyDelete

Thank you for visiting my blog.

I have decided to make this an Award and Tag Free Zone, thank you for thinking of me but I prefer your comments. I love your comments so do drop a comment or two.

If you are new here, do leave your blog address so that I can come and visit also.

Have a nice day!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...