Nuffnang

Mama Kucing Blogs

Sunday, 22 July 2012

Trending Fruits Now In Pasar Malam

Mamarazzi noticed that some lovely local and overseas fruits are trending now in the Pasar malam around our place apart from the usual Banana, Papaya, apples and oranges.

(recycled Photo)

Yup...Durian season is at its peak now. The King of Fruit is back. You can practically bump into a durian stall at every corner of the street here.



If Durian is the King of Fruit, the Mangosteen is the Queen of Fruit. 

But surprisingly, both type of fruit are banned from hotels, offices, cinema and trains. Not sure about in aeroplane. Who wanna try?

Mangosteen is said to be "cooling". It's good to eat Mangosteen after eating durian.

 Saw some website teaching easy way to open Mangosteen. That is to press the bottom.

But Mamarazzi can't seems to master the trick

 Instead she squeeze it open.

 Yum yum....sweet and sour.

Guess the stain is the reason why it's being bann in hotels and etc. It's next to imppossible to get the stain off from all fabric.


 Got this big pile of Cherry for RM15. Very cheap considering the price could go up to RM7 for 100gm.

Super sweet apricot. RM20 for 3 boxes. I bet Auntie Little Bird will be drooling on this as she likes Apricots.

Hmm...I wonder what else Mamarazzi would get from the pasar malam next.

79 comments:

  1. I definitely love both durians and mangosteens!

    ReplyDelete
  2. Greetings! : )
    I have heard of mangosteen. It's supposed to be super healthful. Haven't seen that "King" fruit, Durian, here in California, though. I love the way the mangosteen opens! Would like to get some!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greetngs Lisa

      All fruit have vitamins. we are so lucky to have so many types here

      Delete
  3. Both are closely related like both parents.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wenn

      LOL ya.,buy one must buy the other

      Delete
  4. never tried eatng any of those not unless eating durian candy is counted

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEcoy

      durian candy and durian is totally dofferent. Not sire whether you will like durian or not

      Delete
  5. i love sweet apricots too. here is very expensive!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AB

      Usuallu its very expensive too but recently cheap. maybe over stocked like strawberry last round

      Delete
  6. Durian buffet spread are being offered at many open air stalls all over the Klang Valley now. I see people pouring water on a durian shell and drinking it up after finished eating the durians. They say this is way it is less heaty on the body. Mangosteens are in usually in season during the same time as durians, perhaps this is Mother's Nature natural remedy for durian lovers. In enclosed places like fully air-conditioned offices and hotels, the pungent durian smell can go into the air-ventilation systems and trigger off a false alarm of a gas leak. It happened in my office (an MNC) many years ago. There was panic and all staff had to evacuate to safety. We opened all the windows. Nobody knew where the 'gas' came from. Finally the HR Manager and his team found the cause of the 'gas leak' which smelled like carbon monocide poisioning. Somebody brought kampung durians to secretly enjoy in the surau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Autumn

      LOL...i bet the person who brought durian would kena kao kao from the management :P

      Delete
  7. actually seldom go and concentrate on fruits at pasar malam lah.. always got other things that are more attractive to me, haha!!

    ReplyDelete
  8. went to the pasar malam at happy garden yesterday, wow, i am actually impressed at the variety of things you can get there..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      ya HG pasar mlm is quite big. love the asam laksa there

      Delete
  9. so many kinds of "innovative" things and "creative" food, all at far affordable price.. but too bad lah, i went there after dinner, so no "power" to buy more food..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      Lucky for you else you end up buying a lot. eh Sri petaling and tmn cannought pasar mlm is bigger leh. more food

      Delete
  10. yeah, i also noticed pasar malam now sells imported fruits now!! got apricots, strawberries, cherries and blueberries already, so upgraded haha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      bought blueberries in pasar mlm a few months ago. sour geh :(

      but the strawberries were veru sweet. same as the apricots

      Delete
  11. the apricot RM20 for 3?? i thot those are selling around RM10 per box in supermarkets leh.. the cherries, ok lah RM15 not really cheap but reasonable lah.. supermarket also that price i think..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      that why lo. kiasu but 3 pkts. they over stiock maybe. surprisingly the apricot not rotten ones one. still fresh

      Delete
  12. that day Isetan sales, cherries one box 500g only RM19.90, normal price RM29.90..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      Cherries normally very mahal de :(

      Delete
  13. mamarazzi bought durians, mangosteen, cheeries and apricot.. never buy your favorite mangoes meh?? haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SK

      Mango naik harga liao. Now 1kg is like rm5

      Delete
  14. Ooh the apricot is cheap!

    Btw any plan for going durian buffet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CY

      no plans yet

      uoi keen to go? can aggrange

      Delete
    2. Yeah yeah I'm keen..... :)

      Delete
  15. Ooh the apricot is cheap!

    Btw any plan for going durian buffet?

    ReplyDelete
  16. Another fruit I must try, although reading the above comment makes me wonder if I should try that durian!;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Courtney

      LOL...Hmmm....you could try :P

      Delete
  17. Wah! SO nice enjoying both local & imported fruits!

    I'm drooling over the durians.....

    ReplyDelete
  18. Thanks for dropping by again at my blog. Yum the mangosteen always goes well with durians. Usually ppl who eats one eat durians but company friends who go eat will take the mangosteen and rambutan instead

    ReplyDelete
  19. i love both durian and mangosteen so much! :) we have great durian at balik pulau here. yes, i knew about pressing the bottom of the mangosteen and you can eat it by holding the the green part hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faisal

      ya I heard durian at Balik Pulau taste very good but too bad no chance to try

      Delete
  20. My pasar malam doesnt sell much fruits these days.. so i seldom go actually.. cherries are nice to eat.. very expensive those sold in the shops... i bought a packet of dried apricots recently...to munch in office.. keeps me off sleepiness! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Claire

      sometimes JJ(Jusco LOL) sells imported fruits at half price

      Delete
  21. That durian. i wish to eat them. :D

    ReplyDelete
  22. Local fruits and durians!! Nice!

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. Mery

      was surprised too to see the cherries so cheap

      Delete
  24. well, I dun like durian, I like mangosteen hehehe :D

    ReplyDelete
  25. never have fresh apricot before, is it taste like plum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Choi Yen

      for Mamarazzi she said sweeter than plum.

      Delete
  26. I love all the fruits you posted here! They can make me happier eating fruits than eating at wedding dinners!

    ReplyDelete
  27. I used to love going to pasar malams at Taman Connaught and Sri Petaling. The variety is plenty and cheap but the crowded scene always gave me headaches!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TM

      ya I went to both pasar malam too. Really spoil for choice

      Delete
  28. I like to buy durians at Giant hypermarket when it is almost closing hours! Everything will be HARGA LELONG!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TM

      Try Tesco. Musang King when near closing can get 3 packets for RM40. That one you can bargain with the promoters. Tried that before. They will give punya.

      Delete
  29. wow.. you just showcased 4 of my favourite fruits!! yummy1

    ReplyDelete
  30. The cherry and apricots were good!

    ReplyDelete
  31. I love mangosteen but hate to peel them open. Just like rambutan, so difficult to peel. haha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mNhL

      Rambutan i used knife cut half and put them in the fridge. nice to eat when cold

      Delete
  32. Durian and mangosteens goes hand in hand, one heaty and the other cooling. Hotels don't allow durians because of the strong smell. Between both, mine is the mangosteens and those you bought looks quite nice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nava

      ya they were good. doesnt have the yellowish thingy.

      Delete
  33. Silap jorr... ur Auntie Little Bird was drooling over the manggis. OMG! *PENGSAN* Looks soooo yummylicious and juicy! Fat fat flesh summore. Dies la... got to go and find it liao. Kempunaaaaannn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auntie Cleff

      faster go raid pasar malam. a lot

      Delete
  34. Just curious,are those fresh cherry local?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turbinemanlog

      nah..not local. The fruit vendor said from duno where. i forgoten the country

      Delete
  35. Although I'm into fruit juice production, I've not heard about this fruit before. Personally I would NOT like to eat a fruit that I can't remove the stain if it stains my expensive shirt..:-)

    I don't blame the hotels for banning it.. They just don't want damages. But let me tell you some people can still bring it in without the hotel authorities knowing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. May

      LOL...of course people would still bring it into the hotel :)

      Delete

Thank you for visiting my blog.

I have decided to make this an Award and Tag Free Zone, thank you for thinking of me but I prefer your comments. I love your comments so do drop a comment or two.

If you are new here, do leave your blog address so that I can come and visit also.

Have a nice day!


Blogger/Google NOTICE to all visitors:
As a courtesy,
we have added a notice on this blog to help meet these regulations. The notice lets visitors know about Google's use of certain Blogger and Google cookies on your blog,
including Google Analytics and AdSense cookies.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...